tisdag 29 november 2016

Ratatas vinterlista

Två månader tystnad, jag tror det är rekord på hannushanna! Anyway, orsaken stavas S T U D I E R, eller gradu närmare sagt. Förhoppningsvis är jag back on track senare i december men all världens genomgångar av vad jag gjort från typ juni och framåt samt en hel hög med bilder. Tills vidare får ni hålla till godo med ratatas vinterlista.

Vad tycker du om vintern?
En av mina fyra favoritårstider! Decemberbarn som jag är.

Hur kommer du se ut i vinter?
Med en massa kläder på mig. Obviously.

Snö och -20 grader eller snöfritt och +10 grader?
Snl och -20 for the win! Så länge det inte blåser på samma gång.

Några särskilda planer för din blogg i vinter?
Att återvända till den. Räknas det?

Vad gör du för att få upp värmen när det är iskallt ute?
Ullsockor, te/kakao och en filt



Berätta om ditt bästa vinterminne.
Jaa, det var en svår fråga! En vinterdag då vi var små var systeryster och jag och åkte pulka. Mitt i allt står det en älgtjur i skogsbrynet och syster var övertygad om att den var uppstoppad. Den stod och tittade på oss en stund innan den svängde in i skogen igen.
Nämn fyra saker du vill göra i vinter.
Fota vintern, läsa böcker, fylla år och fira jul om man tar det mer vintertypiska.

Nämn kultur du planerar att konsumera inom de närmaste månaderna.
Bio och se Fantastic beasts, Pleppo med Uf och en hel del annat grejs med Uf (jag är nuförtiden styrelsemedlem)

Vad vill du att ska vara annorlunda denna vinter i jämförelse med förra vintern?
Det här kommer vara första vintern jag är hemhemma så redan det är annorlunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...