fredag 3 februari 2017

Första veckan "ledig"

Vad har jag gjort nu då de senaste dagarna då jag inte behövt skriva kyrkohistoriska uppsatser?

Jag har hämtat mina nya glasögon, vilket jag gjorde i tisdags. Två år sedan jag senast var till optikern ledde till att jag var dit i mitten av januari. Liite hade synen ändrat på ett öga så jag tog nya glasögon. Dels för att faktiskt ha ett par i reserv men också för att det är enklare att vänja sig då det inte är så stor skillnad. Nog satt jag ändå med huvudvärk hela onsdagen (kan också vara i kombination med att studiestressen släppt). Någon stor förändring blev det inte i utseende på glasögonen; från ett par bruna/ljusblå Skaga till ett par helsvarta Skaga.

Det har varit en hel del funderingar i byn om det blir någon revy i år. Så revygänget gjorde en film.


I januari kopplade jag ihop en extern 23" skärm till min 15,6" laptop för att underlätta bildredigering och grafisk produktion. Så den här veckan har jag suttit en hel del i indesign för att fixa programbladet till revykavalkaden som blir nu i slutet av februari (som ni nu borde veta om ni sett filmen). Purmo Uf:s revyer har 30-årsjubileum detta år, vilket firas genom kavalkad! Med fyra föreställningar, no more, no less.
Och att jobba med en större skärm underlättar verkligen allt arbete i indesign. Så den här veckan har jag suttit och försökt få in alla sångtexter (som nu är inne) och till näst blir det att sätta in annonserna.

Förutom att jag suttit och pysslat i indesign har jag också börjat tänka på ett första affischutkast till sommarteatern. I nuläget har jag en photoshopfil med 18 lager, och då är det bara ett utkast än.

Och så har jag börjat sticka en tröja. Kände att jag behövde en utmaning för händerna så nu ska vi se vad det blir till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...